Cieľom Centra pre deti a rodiny Bratislava – Učiteľská je pomôcť dieťaťu a rodine v čase krízy. V prípade neúspechu sanácie biologickej rodiny centrum aktívne pomáha pri hľadaní a umiestnení dieťaťa do náhradnej rodiny.
Centrum pre deti a rodiny Bratislava – Učiteľská disponuje budovou v lokalite Podunajské Biskupice. K budove prináleží rozsiahly areál, o ktorý sa starajú deti v rámci ergoterapie (pestovanie kvetov, zeleniny a ovocia, záhradnícke práce). Súčasťou je aj multifunkčné ihrisko (volejbal/basketbal/futbal) a in-line dráha.
V budove sa nachádzajú štyri samostatne usporiadané skupiny, byty (s 8-9 deťmi) s obývačkou, kuchyňou, detskými izbami a kúpeľňou s toaletami. Každý byt má individuálny výchovný štýl, vlastné pravidlá, režim dňa, samostatné hospodárenie a stravovanie, stabilný tím vychovávateľov.
Súčasťou budovy je aj samostatný vchod do dvojizbového bytu mladých dospelých.
Odborný tím má priamy kontakt s deťmi, má možnosť riešiť výchovné situácie v rámci krízovej intervencie, taktiež pracovať s dieťaťom aj jeho rodičmi (tréning rodičovských zručností, efektívna komunikácia, zapájanie do starostlivosti o dieťa). Základná škola, ktorú deti navštevujú, je v blízkosti centra. Poskytuje im individuálny prístup, dáva možnosť zažiť úspech, posilňuje pozitívny obraz o sebe ako i sebahodnotenie.
Centrum disponuje piatimi profesionálnymi náhradnými rodinami, ktoré zabezpečujú starostlivosť o 1-2 deti vo svojom domácom prostredí. Služby centra boli od 01.01.2019 rozšírené o poskytovanie ambulantnej a terénnej starostlivosti o rodiny. Viac podrobností sa dočítate v časti Program centra.
Hodnoty Centra pre deti a rodiny Bratislava – Učiteľská
Filozofia zariadenia
Aktívne využívanie voľného času detí
Všestranné rozvíjanie osobnosti detí
Kvalita výchovy a vzdelávania
Práca s rodinou
Stratégia Centra pre deti a rodiny Bratislava – Učiteľská
individuálny prístup – ponuka vzťahových osôb a bezpečného vzorca vzťahovej väzby, podpora dieťaťa pri rozhodovaní sa v pre neho dôležitých situáciách a otázkach (výber strednej školy, profesijné smerovanie, návštevné pobyty v rodine, rovesnícke vzťahy),
komunitný systém fungovania – každý byt funguje samostatne – má svoje rituály, tradície, uplatňuje vlastný výchovný štýl, stabilita,
profesionalita zamestnancov – stabilita pracovných tímov, poskytovanie systému vzdelávania, supervízie, udržanie kvality práce odborných a pedagogických zamestnancov, kvalita poskytovaných služieb,
spoluúčasť biologických rodičov na starostlivosti o dieťa – rodič sa spolupodieľa na zabezpečovaní zdravotnej starostlivosti, riešení výchovných problémov a školských výsledkov dieťaťa,
kvalitný proces osamostatňovania sa mladých dospelých -úspešné začlenenie mladých dospelých do spoločnosti.